17 de gener de 2012

Futdamm, un anunci

Nou anunci d’Estrella Damm. En el moment de prémer el play ja em suposava que m’esperaven uns minuts d’exaltació de la llengua i cultura catalana (la qual cosa em sembla genial, no ho dubteu!). Així que no em vaig sorprendre quan vaig veure una noia intentant preparar una escudella. És més, em va encantar l’excel•lent treball de postproducció i fotografia que s’havia fet: Plans ràpids, de detall, tots coberts amb un filtre d’allò més parisenc que ens trasllada immediatament al centre de França. Uns acords de piano en fan la banda sonora. Català amb un accent curiós i una sopa com a objectiu.

Fins aquí perfecte, un anunci bo seguint la línia del que Estrella Damm ens té acostumats. El problema i fracàs estrepitós arriba, exactament, al primer minut: el xicot atent no troba el gust esperat a l’escudella (la de la seva mare és millor!) i decideix comparar-la, ni més ni menys, que amb el Barça! Frustració. Decepció. L’únic què puc fer és reconèixer el mèrit de poder comparar una sopa amb un equip de futbol, un èxit que jo no hauria pogut aconseguir ni amb calçador.


El Barça és un gran equip, això és indubtable. Els seus jugadors són grans persones molt cohesionades, que tenen bons sentiments i es passen molt bé la pilota... però, desenganyem-nos, no deixen de ser això: persones que es passen un esfèric i que intenten posar-lo enmig de tres pals. La sobreexplotació i (no em critiqueu!) sobrevaloració del seu joc i del caràcter dels seus jugadors n’aigualeixen molt els seus èxits. L’alegria de veure’l guanyar desapareix quan, dos setmanes després de cada victòria, segueix apareixent Barça en cada cullerada de sopa que em duc a la boca.

Estrella Damm és patrocinadora oficial del club i és comprensible, fins a cert punt, que en facin publicitat. És en trobar aquest “cert punt” on l’empresa es perd i entra en camins equivocats. Espero que per la pròxima campanya el “cert punt” estigui més ben trobat i la crítica que se’n pugui fer sigui més positiva. De moment, cuiners i cuineres, us toca canviar receptes: s’ha d’afegir Barça a la llista d’ingredients de l’escudella.

5 comentaris:

TAQUI ha dit...

Aixx que se't tiraran els "futboleros" al damunt!! jejejeje...

Però he de dir que a mi no m'ha agradat gens l'anunci. Igual que tu m'hi sobra una estoneta de tant Barça...

Una abraçada!!

David Moragas Llevat ha dit...

Absoluta i completament d'acord. La parida del futbol eclipsarà el ressò "Pa Negre" als oscar de la mateixa manera que ho ha fet amb el que podria haver estat una bona idea. Veig que no t'has posat amb en Daniel; el tiu s'hi llueix: la primera vegada que el vaig veure ni tan sols vaig entendre tots els diàlegs. I és clar, el final. És curiós perquè un bon final pot salvar un mal anunci, però en aquest cas... QUÈ COLLONS SE'NS ESTÀ DIENT? Un misteri per resoldre.
Salut, Arnau!

Marta Arjona ha dit...

Completament d'acord! Molt bona entrada Arnau!

Arnau Castro ha dit...

Efectivament i lamentable, David! Faci el que faci Pa Negre, tot el que l'envolta quedarà a l'ombra dels clàssics d'aquestes setmanes... una autèntica llàstima.

I el final... com no facin un anunci "segona part" serà un d'aquells misteris que quedaran per l'eternitat!

Arnau Castro ha dit...

Se m'oblidava, gràcies a tots pels comentaris!

Publica un comentari a l'entrada