29 de setembre del 2011

The Tree o Life I: Abans de veure el film

Sí, la miraré. Decidit.

S’acostuma a comentar una obra cinematogràfica un cop vista, i això és el que faig tot sovint, però vista l’abundància de comentaris sobre aquesta pel·lícula, em veig en lobligació d’explicar una mica el que espero d’ella i, un cop vista, el què realment m’ha agradat o desagradat.

Pels pocs que no n’hagin sentit a parlar, The Tree of Life és un llargmetratge dirigit pel director Terrence Malik (reconegut per grans obres com “The Thin Red Line”), i protagonitzada per Brad Pitt, Jessica Chastain i Sean Penn. El film, guanyador de la Palma d’Or a Cannes, ha generat opinions d’allò més contradictòries: des del qui opina que es tracta d’una presa de pèl a qui la considera una obra de culte, una “masterpiece”. El cert és que és la única pel·lícula que sento que la gent abandona la sala abans d’acabar-la,.

Tot plegat no ha fet sinó augmentar la meva expectació per veure-la. Sé que no em trobaré amb la típica obra del Hollywood més explosiu (en el sentit literari de la paraula), sinó amb una peça complicada i difícil d’analitzar. Culte o frau?

Raons i motius per veure-la:

- “No deixa indiferent”: això diu tothom, els hagi agradat o no. No hi ha punt mitjà en aquesta escala de valors.
- Qüestiona els principis de la vida: molts neguen que es parli en cap moment de res d’això, però segueix sent un dels eslògans que em porten a veure-la.
- L’actuació del senyor Pitt i de Jessica Chastain, que m’han qualificat de molt bona.
 El tràiler: ben quadrat i pensat. Cert és que la majoria dels qui l’han vist diuen que en cap cas s’assembla al que el tràiler promociona...
- La música: pel que tinc entès, la banda sonora es basa en un conjunt d’obres de música clàssica i l’actuació d’Alexandre Desplat al bell mig.
 La fotografia i els efectes especials de les escenes de natura.
- Pel peuet que apareix al cartell.
- Que sigui la quarta obra de Terrence Malik.

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Jo afegeixo que tinc ganes de veure-la pel Sean Penn, m'encanten moltes de les pelis que ha fet anteriorment (Yo soy Sam, Mystic River). Així que espero que no em decepcioni...

David Moragas Llevat ha dit...

Tinc ganes de llegir el "després de". A la uni les opinions creen controvèrisa i polèmica. Després de l'entrada al meu bloc m'he guanyat l'etiqueta de "The tree of life hater"... i la defenso amb molt d'orgull. Anem parlant Arnau!! :)

Publica un comentari a l'entrada